marți, 9 martie 2010

long time no see

In tara in care ninsoarea ia autoritatile locale de fiecare data prin surprindere si da subiecte mass-mediei pentru cel putin o zi, noi ne bucuram de amalglamul de evenimente ce ne asalteaza in fiecare zi.
De ultima data cand ne-am vazut s-au intamplat mai multe... "evenimente" pe scena politica autohtona. Primul pe care as vrea sa il mentionez ar fi noua fata a ideologiei social democrate romanesti, ce vine sa intareasca puterea stangii in Romania prin persoana nemaipomenitului Victor Ponta. Am auzit de foarte multe ori comentarii vis-a-vis de aceasta "schimbare" care sunau cam asa:
"PSD-ul are un nou inceput...", "Victor Ponta va schimba fata PSD-ului".
M-am gandit ca poate imi scapa mie ceva si ca gandirea mea este alterata. Totusi m-am gandit sa iau problema punctual si sa vad daca gresesc eu sau nu. M-am uitat intai sa vad oamenii care l-au sprijinit pe V.P.. Primele doua nume care mi-au venit in minte au fost Iliescu si Nastase, doua personaje respectabile si cu experienta in viata politica romaneasca de altfel. Nu stiu de ce dar nu vad cum aceste doua persoane reprezinta un suflu nou si cum ar putea sa schimbe fata partidului. Asa ca portretul de marioneta al noului presedinte PSD incepe sa se contureze. Alt domn care este brusc si-a schimbat opinia si nu intelegea de ce l-a sustinut pe Geoana. Pana la urma in opinia mea PSD-ul nu cred ca a facut mai mult decat sa schimbe un om (caruia trebuie sa ii recunosc spiritul oratoric dezvoltat, lucru pe care partidul nu prea l-a avut) si niste grupuri de interese. In concluzie la vremuri noi tot ei.
Un alt "eveniment" cu o importanta parca mai mica a fost si congresul extraordinar din PNL. Unde spre deosebire de bunul lui prieten Geoana, Crin Antonescu a reusit sa tina membrii pentru el si sa isi continue munca inceputa cu speranta unui utopic, cel putin in opinia mea, 30% la urmatoarele alegeri. Nu cred ca are rost sa vorbesc si de "domnul Rompetrol" ce sta in spatele floricelei din fruntea partidului. Deci nimic nou sub soare nici in partea dreapta a Parlamentului.
Intre timp guvernul PDL-isto-Independent-Maghiar face o treaba de exceptie, reduce salarii, reduce personal, reduce pensii, pentru ca este nevoie de economie la buget.Totusi deficitul bugetar are o panta ascendenta si se pare ca "economiile" propuse de guvern nu au un efect foarte benefic. Colac peste pupaza primul om in stat care s-a gandit sa isi faca aparitia, ne da o veste si mai interesanta si ne spune ca Romania are mici probleme in a-si plati imprumutul facut la FMI si ca ar fi bine ca spre sfarsitul anului sa mai luam un imprumut, ca acolo unde e unul merge si al doilea.
Lucrurile nu par foarte roz si situatia pare sa se inrautateasca pe zi ce trece, totusi ne bucuram ca parca norii au inceput sa se mai albeasca putin si ca la un moment dat o sa iasa si o raza de soare. Macar speranta sa avem chiar daca motivele sa ne-o pastram nu sunt prea multe.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu